Paulo Coelho

Stories & Reflections

פרק 2

Author: Paulo Coelho

אנדראה מקיין, בת 32, שחקנית תיאטרון

איש אינו יכול לעשות מניפולציה לאיש. במערכת יחסים שני הצדדים יודעים מה הם עושים, גם אם אחד מהם יתלונן אחר כך שהשני עשה בו שימוש.”

כך × ×”×’×” אתנה לומר, אבל היא פעלה בדרך ההפוכה. זאת כיוון שרגשותיי עשו בה שימוש והפעילו עליה מניפולציות ללא כל התחשבות. והדברים רציניים אף יותר כשאנו מדברות על כישוף. בסופו של חשבון היא היתה המורה שלי, זו שהיתה אחראית להעביר לי סודות קדושים, לעורר את הכוח הבלתי מוכר שיש בכולנו. כשאנו מעזים לצאת אל הים הלא מוכר ×”×–×”, אנו נותנים אמון עיוור במי שמדריך אותנו – מתוך אמונה שהם יודעים יותר מאיתנו.

ובכן, אני יכולה להבטיח: הם אינם יודעים יותר מאיתנו. לא אתנה, לא אדה, ולא האנשים שהכרתי בגללן. היא אמרה לי שהיא לומדת ככל שהיא מלמדת. ואף כי בתחילה סירבתי להאמין, מאוחר יותר היתה לי האפשרות להשתכנע שייתכן שכך הוא הדבר, ובסוף גיליתי שהיתה זו עוד אחת מהדרכים לגרום לנו להוריד את ההגנות שלנו כדי שנתמסר לקסם שלה.

אנשים שמצויים בחיפוש רוחני אינם חושבים: הם רוצים תוצאות. הם רוצים להרגיש שהם בעלי עוצמה הרחק מן ההמונים חסרי השם. הם רוצים להיות מיוחדים.

אתנה שיחקה ברגשות הזולת באורח מעורר אימה.

נדמה לי שבעברה היא העריצה באורח עמוק את תרזה הקדושה מלִיזְיוּ. הדת הקתולית אינה מעניינת אותי, אבל לפי מה ששמעתי היתה לתרזה מין קירבה מיסטית ופיזית עם אלוהים. באחת הפעמים אמרה אתנה שהיתה רוצה שגורלה יהיה כגורלה של תרזה: אם כך, היה עליה להיכנס למנזר, להקדיש את חייה להתבוננות או לשרות העניים. היא היתה מועילה הרבה יותר לעולם אילו עשתה כן. וזה היה הרבה פחות מסוכן מאשר לגרום לאנשים, באמצעות מוזיקה ופולחנים, להגיע למין שיכרון שבו אנו יכולים ליצור קשר עם המיטב שבנו, אבל גם עם הדברים הרעים ביותר שיש בנו.

חיפשתי אותה מתוך רצון לקבל תשובה לשאלת משמעותם של ×—×™×™ – אף ×›×™ בפגישתנו הראשונה הסתרתי זאת. כנראה קלטתי מלכתחילה שאתנה לא היתה מעוניינת בכך במיוחד. היא רצתה לחיות, לרקוד, לעשות אהבה, לנסוע, לאסוף סביבה אנשים כדי להראות כמה היא חכמה, להפגין את המתנות שקיבלה משמים, להתגרות בשכנים. לנצל את כל הדברים הארציים ביותר שיש בנו, גם אם דאגה להוסיף לדברים שכבה של לכה רוחנית.

בכל פעם שנפגשנו, לפולחני כישוף או כדי ללכת לבר, חשתי בעוצמה שלה. יכולתי כמעט לגעת בה, עד כדי כך היא באה לידי ביטוי. בתחילה הוקסמתי, רציתי להיות כמוה. אבל יום אחד, כשהיינו בבר, היא החלה לדבר על הפולחן השלישישכולל מיניות. היא עשתה זאת לעיני החבר שלי. התירוץ שלה היה שהיא מלמדת אותי, אבל לדעתי היתה מטרתה לפתות את הגבר שאהבתי.

ובסופו של דבר היא הצליחה בכך, כמובן.

אין זה ראוי לדבר סרה במי שעזבו את העולם הזה אל המישור של גרמי השמים. לא לי היתה אתנה חייבת דין וחשבון, אלא לכול אותם כוחות שבמקום לתעל אותם לטובת המין האנושי או להגעה שלה עצמה לרמה רוחנית גבוהה יותר, היא עשתה בהם שימוש לטובתה הפרטית.

וגרוע מכך: כל מה שהתחלנו ביחד היה יכול להצליח, אלמלא הדחף האקסביציוניסטי שלה. די היה אילו פעלה באורח דיסקרטי יותר, והיום היינו משלימות ביחד את המשימה שהוטלה עלינו. אבל היא לא היתה מסוגלת לשלוט בעצמה. היא חשבה שהאמת שייכת לה, שהיא יכולה לעבור כל גבול תוך שהיא משתמשת רק בכוח הפיתוי שלה.

ומה היתה התוצאה? נותרתי לבד. ואינני יכולה לנטוש את העבודה באמצע – ×™×”×™×” עלי ללכת עד הסוף, גם אם לעתים ארגיש שאני חלשה, גם אם כמעט תמיד ארגיש שידי רפות.

לא מפתיע אותי שחייה הסתיימו כפי שהסתיימו: היא חייתה בפלירט עם הסכנה. אומרים שאנשים מוחצנים אומללים יותר מאנשים מופנמים, ושהם צריכים לפצות על כך דרך הפגנה שנועדה להראות כמה הם מאושרים, שמחים ומרוצים מהחיים. לפחות במקרה שלה היתה הקביעה הזו נכונה לחלוטין.

אתנה היתה מודעת לכריזמה שלה, וגרמה סבל לכול מי שאהב אותה.

ואני בתוכם.

הפרק הבא יעלה לאויר ביום :02.23.07

קורא/ת יקר/ה

מכיוון שאיני דובר את שפתך ביקשתי מהמול שלי בארץ לתרגם את דבריך עבורי. מחשבותיך על ספרי מאד חשובות לי.

באהבה,

פאולו קואלו

Subscribe to Blog

Join 17K other subscribers

Stories & Reflections

Social

Paulo Coelho Foundation

Gifts, keepsakes and other souvenirs

Souvenirs